سایر محصولات

انواع اتو و برندهای مختلف

انواع اتو بخار؛ کدام مارک اتو بهتر است؟

انواع اتو بخار؛ کدام مارک اتو بهتر است؟

با مدل‌ها و انواع مختلفی که دستگاه اتو دارد، انتخاب و خرید یک اتوی مناسب برای شما بسیار سخت خواهد بود. برای اینکه از بین این مدل‌های مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشید باید با انواع اتو بخار و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا شوید.

ممکن است مدل‌ها و قیمت‌های متفاوت اتو شما را سردرگم کرده و در نهایت باعث خرید اشتباه شود. قبل از انتخاب باید با انواع اتو و کارایی آن‌ها آشنا شده و ببینید که چه انتظاری از دستگاه داشته و آن را برای چه مصارفی می‌خواهید. با به کارگیری نکاتی که در ادامه خواهیم گف یک دید کلی نسبت به آن‌ها خواهید داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم، به معرفی انواع اتو بخار و بهترین مارک اتو بپردازیم.

انواع اتو بخار؛ کدام مارک اتو بهتر است؟

با مدل‌ها و انواع مختلفی که دستگاه اتو دارد، انتخاب و خرید یک اتوی مناسب برای شما بسیار سخت خواهد بود. برای اینکه از بین این مدل‌های مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشید باید با انواع اتو بخار و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا شوید.

ممکن است مدل‌ها و قیمت‌های متفاوت اتو شما را سردرگم کرده و در نهایت باعث خرید اشتباه شود. قبل از انتخاب باید با انواع اتو و کارایی آن‌ها آشنا شده و ببینید که چه انتظاری از دستگاه داشته و آن را برای چه مصارفی می‌خواهید. با به کارگیری نکاتی که در ادامه خواهیم گف یک دید کلی نسبت به آن‌ها خواهید داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم، به معرفی انواع اتو بخار و بهترین مارک اتو بپردازیم.

اتو پرس

تا چند سال قبل، اتو پرس تنها در خشک شویی یافت می‌شد و برای مصارف خانگی چندان معمول نبود. اما به دلیل کارایی و سرعت بالای این وسیله، مدل‌های پیشرفته‌تری که مناسب مصارف خانگی بودند، ساخته و به بازار عرضه شده و با استقبال زیادی مواجه شدند.

اتو پرس برای از بین بردن چین و چروک، از ترکیب بخار، فشار و گرما استفاده می‌کند. بخار و فشار، بافت پارچه را نرم کرده و در سرعت بیشتری چروک‌ها را از بین می‌برد. گرما نیز، پارچه را سریع‌تر خشک کرده و شکل و ترکیب لباس را حفظ می‌کند.

اغلب دستگاه‌های اتو پرس به شما امکان می‌دهند، برحسب نوع پارچه‌ای که دارید تنظیمات مربوط به حرارت و دما را تغییر دهید. شما با استفاده از اتوپرس، زمان و انرژی که برای اتوکشی می‌گذارید را نصف می‌کنید.

اما این نکته را هم در نظر بگیرید که، در کنار تمام مزایا و قابلیت‌ها، اتو پرس نیز عیوبی دارد. به عنوان مثال کار با این دستگاه، آسان نبوده و نیاز به مهارت و تجربه خاصی دارد.

اتو پرس برای اتو کشی انواع پالتو، مانتو، شلوار جین و کتان مناسب بوده و به انتخاب اول بسیاری از خیاط‌هایی که در خانه کار می‌کنند تبدیل شده است. زیرا با از بین بردن چین و چروک، شکل و فرمی زیبا به لباس می‌دهد.

قبل از اینکه اتو پرس را برای خانه خریداری کنید، ببینید که چه نیازی به دستگاه دارید و آیا می‌توانید با آن کار کنید یا نه. اگر این عوامل را در نظر نگیرید، اتو پرس تا مدت‌ها در خانه شما بدون استفاده خواهد ماند.

اتو بخار

از نظر بسیاری از فروشندگان و کاربران، بهترین نوع اتو برای مصارف خانگی اتوبخار دستی است که به دو نوع مخزن دار و بی مخزن تقسیم می‌شود. اتوبخار‌ها نیز قابلیت تنظیم دما داشته و شما می‌توانید آن را برحسب پارچه‌ای که دارید انتخاب و یا تغییر دهید. اتوبخار‌های مخزن دار همانطور که از اسمشان پیداست، دارای مخزنی بزرگ و جداگانه برای آب بوده که امکان بخار فراوان را به دستگاه می‌دهد.

با اینکه اتوبخار، سریع داغ شده و به دلیل خط اتویی که روی لباس می‌اندازد ظاهری شیک به آن می‌دهد، اما عیب‌هایی نیز دارد.

انواع اتو و برندهای مختلف

انواع اتو و برندهای مختلف

بخارگر

بخارگر که در بازار به نام اتو بخار ایستاده نیز شناخته می‌شود، یک روش عالی برای از بین بردن چین و چروک است. این دستگاه آبی که درون مخزن قرار دارد را گرم و آن را بخار می‌کند. این بخار از طریق سری دستگاه خارج شده و الیاف لباس را نرم و چروک را صاف می‌کند.

اتوبخار ایستاده یا بخارگر، برای اتوکشی نیازی به میز اتو ندارد. علاوه بر این استفاده از اتوبخار بسیار آسان بوده و تنها باید، سری آن را از پایین به بالای پارچه حرکت داد. این پروسه، باعث شده اتوکشی سریع‌تر انجام گرفته و در زمان و انرژی نیز صرفه جویی شود.

بخارگر تنها چین و چروک لباس‌ها را از بین نمی‌برد، بلکه می‌توان از آن برای صاف کردن خطوط افتاده روی پرده و ملافه نیز استفاده کرد.

راهنمای خرید اتو بخار مناسب

بعد از آشنایی با مدل‌های مختلف اتو، باید برحسب نیاز خود یکی از موارد گفته شده را انتخاب کنید. اکثر کاربران، با در نظر گرفتن بودجه، نیاز و استفاده‌ای که از دستگاه دارند اغلب اتوبخار را انتخاب می‌کنند. اگر قصد خرید اتو بخار مناسب برای خانه را دارید، باید یکسری ویژگی‌ها و فاکتور‌ها را در نظر بگیرید که می‌توانند تاثیر زیادی روی کیفیت دستگاه داشته باشند. در ادامه مقاله، به معرفی برخی از این، ویژگی‌ها می‌پردازیم.

توان مصرفی اتوبخار را در نظر بگیرید

اولین نکته‌ای که باید، در هنگام خرید اتوبخار در نظر بگیرید توان مصرفی آن است. این توان که با واحد وات نشان داده می‌شود، خبر از میزان قدرت المنت‌های اتو، برای تولید بخار و حرارت مناسب اتو کشی می‌دهد. هرچه توان مصرفی بالا‌تر باشد، دستگاه در زمان کمتری داغ شده و بخار بیشتری تولید می‌کند.

توان مصرفی اتو بخار، بین ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ وات است. شما می‌توانید از بین مدل‌های مختلف موجود در بازار، اتوبخاری با قدرت بیش از ۱۵۰۰ وات انتخاب کنید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که، هرچه توان مصرفی اتو بخار بالا‌تر باشد باید هزینه برق بیشتری نیز پرداخت کنید.

بهترین کف اتو بخار

جنس کفی اتوبخار، مهم‌ترین عاملی است که در هنگام خرید اتوبخار مناسب باید به آن دقت کنید. زیرا کفی می‌تواند بیشترین تاثیر را، روی کیفیت کار اتوبخار بگذارد. کفی اتوبخار در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود استیل، سرامیک و تیتانیوم برخی از جنس‌های کفی اتوبخار هستند. کفه‌های استیل که اغلب در اتو‌های خشک و قدیمی دیده می‌شوند، از دور خارج شده‌اند و توانایی چندانی در صاف کردن چروک‌ها ندارند.

پس بهتر است مدلی انتخاب کنید که کفی آن، جنسی از تیتانیوم و یا سرامیک داشته باشد. این کفی‌ها، بهترین کف اتو بخار هستند زیرا به راحتی تمیز شده و جنسی بسیار مقاوم دارند. علاوه بر این روی لباس‌ها سر خورده، از براق شدن آن‌ها جلوگیری کرده و لباس‌های نازک و پلاستیکی به آن‌ها نمی‌چسبند.

وزن اتوبخار مهم است؟

عاملی که اغلب کاربران به آن در هنگام خرید اتو بی توجهی می‌کنند، وزن اتوبخار است. دقت کنید که وزن اتوبخار، مابین سبک و سنگین باشد. اگر اتو سبک باشد، به لباس فشار نیامده، اتو کشی درست انجام نشده و این پروسه بسیار طولانی خواهد شد. حرکت دادن اتو بسیار سنگین نیز، برای کاربران بسیار سخت و دشوار خواهد بود. پس به وزن اتو نیز دقت کرده و نیروی بدنی خود را در نظر بگیرید.

طول سیم اتو بخار چقدر باشد؟

یک عامل ساده دیگر، که بی توجهی به آن می‌تواند اتوکشی را بسیار سخت و دشوار کند، طول سیم اتوبخار است. اگر سیم اتوبخار، از اندازه مناسبی برخوردار نباشد کاربر از نظر جابه‌جایی اتو به شدت محدود شده و باید به جای حرکت دادن دستگاه، لباس را جابه‌جا کند. با بلندی سیم اتو، اتوکشی لباس‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود و قادر هستید در هر قسمتی از خانه بدون اینکه نگران نزدیکی به پریز برق باشید اتوکشی را انجام دهید.

البته علاوه بر اندازه، باید جنس سیم را هم مدنظر قرار دهید. اگر سیم از کیفیت خوبی برخوردار نباشد ممکن است در زمان کوتاهی، پوسیده شده و قطعی پیدا کند.

ظرفیت مخزن اتو بخار چقدر است؟

یک المان مهم دیگر، که در هنگام خرید اتو باید به آن دقت کرد میزان ظرفیت مخزن اتو بخار است. آب ریخته شده درون مخزن، با حرارت به جوش آمده و از طریق منافذی که روی کفی اتو قرار دارند خارج می‌شود. هر چه ظرفیت مخزن اتو بخار بیشتر باشد، می‌توانید لباس‌های بیشتری را اتو کرده و چندین بار، در حین کار مخزن دستگاه را با آب پر نکنید.

اتو چه مارکی خوبه؟

یکی از نکاتی که در هنگام خرید، باید به آن توجه کنید مارک و برند دستگاه است. سعی کنید خرید خود را از مارک‌های شناخته شده انجام دهید، تا در هنگام خرابی، پیدا کردن تعمیرکار برای شما راحت بوده و تعمیر اتو بخار به آسانی انجام شود. حال اگر قصد خرید اتو را داشته باشید، می‌خواهید بدانید که اتو چه مارکی خوبه؟ اتو بخار فیلیپس، تفال، بوش و پارس خزر از برند‌های معروف و شناخته شده هستند. در زمینه اتوپرس هم مارک‌های بایترون و ژانومه حرف اول را می‌زنند. قیمت هر کدام از برند‌های گفته شده، براساس اینکه چه محصولی و با چه قابلیتی ارائه می‌کنند متفاوت است.

اتو پرس بهتر است یا اتو مخزن دار؟

حالا که با انواع مختلف اتو آشنا شده‌اید، این پرسش برای شما پیش آمده که کدامیک از مدل‌های گفته شده نسبت به دیگری برتری دارد؟ به عنوان مثال یکی از پرسش‌های رایج اغلب کاربران این است که، اتو پرس بهتر است یا اتو مخزن دار؟

همانطور که در بخش توضیحات اشاره کردیم، اتو پرس می‌تواند حجم‌های بیشتری از لباس را در زمان کمتری اتو کند. اما بسیار گران قیمت بوده و فضای زیادی را اشغال می‌کند، کار کردن با آن نیز مهارت و تجربه زیادی می‌طلبد.  گرچه اتو پرس در زمان کمتر و با قدرت بیشتری لباس‌ها را اتو می‌کند، اما نمی‌تواند قسمت‌های ظریف لباس مانند آستین و یقه را درست اتو بزند. اغلب کاربران اتو پرس در کنار آن، از اتو بخار معمولی نیز استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز، خرید اتو پرس را اشتباه دانسته و اتو بخار مخزن دار را پیشنهاد می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا، عواملی که به آن اشاره کردیم را در نظر گرفته و سپس براساس بودجه و نیازی که به دستگاه دارید انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *