سایر محصولات

معرفی ظروف تفلون و راهنمای خرید

معرفی ظروف تفلون و راهنمای خرید

راهنمای خرید ظروف تفلون

یادگیری نحوه خرید ظروف تفلون که برای شما مناسب باشد، آسان است وقتی از یک سرآشپز رستوران چند ستاره راهنمایی بگیرید. هر فردی که ساعت‌های زیادی از روز را به آشپزی می‌پردازد می‌تواند شهادت دهد که داشتان یک تابه و ظرف نچسب چقدر مهم و ضروری است. فرقی نمی‌کند برای تهیه پنکیک و املت و یا سرخ کردن ماهی و … از آن استفاده کنید؛ چیزی که مهم است این است که کار شما را بسیار ساده می‌کند. پس با فودوتو همراه باشید تا اطلاعات خوبی در خصوص خرید انواع ظروف نچسب به شما ارایه کنیم. 

نکات مهم در خرید ظروف تفلون و نچسب

قبل از اینکه به سراغ خرید ظرف‌های نچسب و تلفون بروید بد نیست با نکات زیر آشنا شوید. ما در فودوتو نکات بسیار مهمی را برای خرید به شما معرفی خواهیم کرد.

پوشش ظروف نچسب

این روزها، دو نوع پوشش نچسب در بازار وجود دارد. محبوب‌ترین پوشش PTFE (معروف به تفلون) است و نوع دیگر پوشش سرامیکی نامیده می‌شود. هر دو نوع پوشش برای جلوگیری از چسبیدن غذا به سطح تابه به خوبی کار می‌کند، هرچند گزارش شده که دوام پوشش‌های تفلون بیشتر از پوشش‌های سرامیکی است. اما باید در نگهداری این ظروف دقت کنید زیرا ایجاد خراش بر روی سطح ظرف باعث ایجاد خطر در سلامتی شما خواهد شد.

اهمیت جنس ظروف

جنس اکثر تابه‌ها و ظروف نچسب از آلومینیوم و یا استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند. ظروفی که از استیل ضد زنگ ساخته شده قابلیت تحمل دمای بالاتری را نسبت به انواع آلومینیومی داشته و البته سنگین‌تر و گران‌قیمت‌تر خواهد بود. همچنین ظروفی الومینیومی معمولا سریع‌تر گرم‌می‌شوند اما باید بدانید که توزیع گرما در تمام نقاط ظرف یکسان نیست و همین می‌تواند مشکلاتی را هنگام طبخ غذا برایتان به‌وجود بیاورد. همچنین اگر از گازهای برقی استفاده می‌کنید باید بدانید که ظروف آلومینیومی مناسب نیستند مگر اینکه در زیر ظرف یک لایه استیل ضد زنگ کار شده باشد.

قیمت ظروف نچسب

با اینکه در همه ما در خصوص اهمیت و کاربردهای بسیار زیاد تابه‌ها و انواع ظروف تلفون اطلاع داریم، اما باز به شما توصیه نمیکنیم برای تهیه این نوع ظروف زیاد هزینه کنید، زیرا هرچقدر هم که از آن‌ها مراقبت کنید بالاخره پوشش روی آن‌ها از بین می‌رود به همین دلیل خرید ظروف گرانقیمت را توصیه نمی‌کنم و به جای آن می‌توانید قابلمه‌ها و ظروف استیل که طول عمر بیشتری دارند را جایگزین کنید.

تعمیر ناپذیر بودن ظروف

برخی از ما گمان می‌کنیم که اگر یک ظرف کم کیفیت بخریم، می‌توانیم بعدا آن را بازسازی کنیم. نوع ماده مصرفی و شیوه کار واحدهای بازسازی ظروف تفلون مورد تایید وزارت بهداشت نیست. بررسی‌های آزمایشگاهی روی موش‌ها نشان داده است که بازسازی غیربهداشتی ظروف و حتی استفاده از ظروفی که در کارخانه‌های بدون پروانه وزارت بهداشت و استاندارد ملی ایران ساخته می‌شود، می‌تواند بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان کبد، بیضه، پستان و پانکراس را در پی داشته باشد.

جایگزین‌های ظروف تفلون کدا‌م‌اند؟

استیل ضد زنگ: استیل ضد زنگ گزینه ای بادوام و مقاوم در برابر خراش محسوب می‌شود. همچنین شستشوی این نوع از ظروف در ماشین ظرفشویی بدون خطر بوده و به خوبی تمیز می‌شوند.

ظروف چدنی: این ظروف از نظر طول عمر به مراتب عمری بیشتر از ظروف تلفون خواهند داشت و می‌توانند دماهایی بالاتر از آنچه که برای ظروف نچسب بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود را تحمل کنند.

ظروف سفالی: ظروف سفالی هزاران سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها گرما را به خوبی توزیع می‌کنند و در صورتی که خوب آماده شده باشند، حالتی نچسب دارند. همچنین، آنها در برابر خراش مقاوم هستند و می‌توانند دماهای بسیار بالا را تحمل کنند.

ظروف سرامیکی: ظروف سرامیکی محصولاتی نسبتا جدید محسوب می‌شوند. آنها از خواص نچسب عالی بهره می‌برند، اما پوشش این ظروف به راحتی خراش بر می‌دارد و از نظر قیمت کمی گرانتر از تلفون است.

ظروف سیلیکونی: سیلیکون یک لاستیک مصنوعی است که اغلب برای ساخت ظروف ضد آتش مورد استفاده برای پخت و پز در فر و وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیلیکون روی حرارت مستقیم مقاومت چندانی ندارد و بهتر است برای پخت استفاده شود.

معرفی ظروف تفلون و راهنمای خرید

معرفی ظروف تفلون و راهنمای خرید

چرا باید از ظروف نچسب استفاده کرد؟

علاوه بر راحت تر بودن کار با آن ها، ظروف نچسب به خصوص برای پخت غذاهایی خوب هستند که احتمال وا رفتن آن ها وجود دارد، مثل انواع شیرینی یا مواد غذایی ظریفی مثل تخم مرغ و ماهی که بدون چسبیدن به ظرف و وا رفتن باید از ظرف جدا شوند.

با این حال، تقریباً هر چیزی را می توانید در ظروف نچسب طبخ کنید و اگر یک ظرف باکیفیت تهیه کنید شاید شما را از خرید ظرف های بیشتر بی نیاز کند.

ظروف پخت و پز چگونه نچسب می شوند؟

بدنه ی ظروف نچسب ممکن است از مواد مختلفی مثل آلومینیوم، استیل ضدزنگ یا سرامیک ساخته شود اما چیزی که آن ها را نچسب می کند، روکشی است که روی این ظروف اضافه می شود. به همین خاطر هم هست که ظروف نچسب دوام ظروف سنتی را ندارند چون این روکش می تواند خراشیده یا پاک شود. این روکش به شکل رنگ، در یک تا پنچ لایه روی ظروف اسپری می شود.

به همین دلیل هم هست که ظروف نچسب به مروز زمان خراب می شوند چون روکش آن ها از بین می رود.

ظروف نچسب چند نوع هستند و کدام بی خطرتر است؟

ظروف تفلون

ظروفی که با ماده ی PTFE روکش می شوند در حرارت بالای ۲۶۰ درجه ی سانتیگراد گازهای سمی از خود متصاد می کنند که این اتفاق به راحتی ممکن است رخ دهد، به خصوص اگر ظرف را خالی یا تنها با مختصر ماده ی غذایی ای درونش حرارت دهید. ظروف نچسب را باید همیشه با روغن و نه خالی از قبل حرارت داد چون روغن از دمای زیر ۲۶۰ درجه ی سانتیگراد شروع به دود کردن می کند. طبق تحقیقات، ظروف تفلون اگر بیش از حد داغ شوند می توانند باعث «آنفولانزای تفلونی» (Teflon flu) یا مسمومیت در فرد شوند که علائمی مثل تب، لرز، گلودرد و ضعف دارد.

تحقیقات همچنین از وجود ارتباط میان پرفلوئورواکتانوئیک اسید (PFOA)، یکی از موادی که در ساخت تفلون به کار می رود و مشکلات متعددی از جمله اختلالات تیروئیدی، بیماری های مزمن کلیوی، بیماری های کبدی، سرطان بیضه، ناباروری و پایین بودن وزن نوزاد هنگام تولد حکایت دارد.

ظروف سرامیکی

روکش سرامیکی را کم خطرتر از روکش تفلون می دانند چون هیچ ماده ی شیمیایی سمی ای مثل PFOA در آن وجود ندارد و در دماهای بالا هم گازهای سمی از آن متصاعد نمی شود. با این حال، ظروف سرامیکی دوام ظروف تفلون را ندارند و آسیب پذیری بیشتری در مقایسه با آن ها دارند.

ظروف آبکاری آلومینیوم

ظروف آبکاری آلومینیومی هم بسیار زیاد شده اند، گرچه آبکاری آلومینیوم، به لحاظ فنی، یک روکش نچسب محسوب نمی شود. در فرآیند آبکاری، یک لایه آلومینیوم اکسید به شکلی محکم تر و تیره تر از آنچه در ظروف آلومینیومی وجود دارد روی ظرف اضافه می شود. با این کار سطح ظرف کمی مستحکم تر و واکنش ناپذیر (آلومینیوم روکش نشده می تواند با مواد غذایی اسیدی واکنش دهد و مزه ای فلزی به غذا دهد) می شود و ظاهر مناسبی پیدا می کند، اما نچسب نمی شود و برای طبخ هر نوع غذایی مناسب نیست.

گرچه طبخ غذا با ظروف آلومینیومی با خطراتی همراه است، اما ظروف آبکاری آلومینیوم را به طور کلی بی خطر می دانند چون تمام آن روکش شده و این روکش هم واکنشی که آلومینیوم معمول با اسید می دهد را ندارد. البته ظروف استیل ضدزنگ بهتر از ظروف آبکاری آلومینیوم هستند چون روکش آبکاری آلومینیوم به مرور و با هر بار استفاده از بین می رود اما ظروفی که روکش آن ها از جنس استیل ضدزنگ است دوام بسیار بیشتری دارند.

بهترین مارک ظروف تفلون مدل کاج تفلون

یکی از مارک های پر طرفدار و پر فروش در بازار ظروف کاج تفلون می باشد . این برند ایرانی با تهیه و تولید ظروف با کیفیت و طول عمر بالا بر اساس استاندار های بین المللی توانست در زمان خیلی کم به صدر جدول پر فروش ترین ها در بازار راه پیدا بکند. برند ایرانی کاج تفلون ، ظروفی تفلونی با مدل و سایز های متفاوت و مختلف به بازار عرضه کرده است تا دست شما را در انتخاب باز تر بگذارد که در ادامه مدل های مختلف قابلمه های تفلونی این برند را در لیستی به شما معرفی می کنیم . قیمت ظروف تفلون این برند ایرانی بر اساس مدل و سایزی که می خواهید تهیه بکنید متفاوت است و فرق دارد و نمی شود قیمت دقیقی برای آن نیز مشخص کرد.

همچنین لازم به ذکر بسیاری از افرادی که محصولات کاج تفلون را خریداری کرده اند از خرید خود بسیار راضی بوده اند و خرید آن را حتی نیز به دیگران هم پیشنهاد کرده اند که نشان دهنده ی کیفیت بالای ظروف و قابلمه ی تفلون این برند محبوب ایران در بازار می باشد .

ظروف تفلون مدل تابان تفلون

یکی دیگر از برند های ایرانی که در عرصه تولید ظروف تفلون فعالیت می کنید و بسیار پر طرفدار است ، ظروف تفلون تابان می باشد . ظروف تفلون تابان در بازار دارای اعتبار زیادی می باشد و بر اساس نظرات کاربران و نقد هایی که به جا گزاشته بوده اند بسیاری از آن ها از کیفیت بالای ظروف تفلونی برند تابان تفلون راضی بوده اند . تنها کافی است برای مطمئن شدن از این موضوع بخش کامنت سایت ها آنلاین را نیز چک بکنید تا با رضایت صد در صدی خریدارن مواجه بشوید.

قیمت ظروف تفلون ایرانی برند تابان تفلون در بازار بر اساس سایز و مدلی که می خواهید تهیه بکنید فرق می کند و به طور حدودی این ظروف در محدوده قیمتی برابر با 150 هزار تومان به بالا قرار دارند .در ادامه لیستی از پر فروش ترین مدل های موجود در بازار را بررسی می کنیم.

لیستی از بهترین مدل ظروف تفلون از برند تابان تفلون

  • بهترین قابلمه تفلون تابان کد PIR18 سایز 18
  • بهترین قابلمه تفلون تابان کد PIR20 سایز 20
  • بهترین قابلمه تفلون تابان کد PIR26 سایز 26
  • بهترین تابه تفلون تابان کد TAK24 سایز 24
  • بهترین قابلمه تفلون تابان کد PIR22 سایز 22
  • بهترین تابه تفلون تابان کد PIR34 سایز 34

 ظروف تفلون مارک اوج

از دیگر بهترین مدل های ظروف تفلون می شود به برند ایرانی اوج معرفی کرد . این برند با ارائه ی ظروفی با پوشش تفلون با کیفیت بالا در بازار توانست با سرعت زیادی محبوب بشود و جزو پر فروش ترین های بازار به حساب بیاید . جنس بدنه ی قابلمه های تفلون اوج از چدن می باشد و برای استحکام بیش تر روکش درونی ظرف از جنس سرامیک و تفلون می باشد . ظروف تفلون به عنوان ظروف نچسب در بازار همچنین نیز شناخته می شوند و این ظروف به لیل داشتن روکش سرامیکی و چدنی مواد غذایی به هیچ عنوان به ته این ظروف نمی چسبد و از مهم ترین ویژگی های این ظروف تفلون نچسب بودن آن ها می باشد.

قیمت قابلمه های ایرانی ظروف تفلون در بازار برابر 300 تا 400 هزار تومان نیز می باشد که با توجه به کیفیتی که ارائه می دهد بسیار از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشد . در ادامه به بررسی لیستی از بهترین مدل ها می پردازیم.

ظروف تفلون مدل الرعد تفلون

ظروف تفلون الرعد یکی دیگر از برند های معروف در بازار ایران می باشد که توانسته با ارائه ی کیفیت مناسب و قیمت معقول نظر خیلی از خریداران را به خودش نیز جذب بکند. بهتر است در هنگام پخت و پز در ظروف تفلون به طور کلی از کف گیر و قاشق های چوبی برای هم زدن مواد غذایی استفاده بکنید و استفاده از قاشق ها و کیف گیر های استیل و … نیز پرهیز بکنید زیرا احتمال خش و خط افتادن ظرف و قابلمه تفلون نیز بیش تر می شود و خاصیت نچسب بودن خود را نیز از دست می دهد. در ادامه به معرفی لیستی از بهترین مدل های ظروف تفلون برند الرعد تفلون در می پردازیم تا با خیال راحت تری خرید خود را انجام بدهید.

 ظروف تفلون مدل تفلون کویر

یکی از سوالات متداول در ارتباط با مارک های تفلون در باره ی برند تفلون کویر می باشد. این برند یکی از معروف ترین برند های موجد در بازار می باشد و بسیار پرطرفدار می باشد . در ادامه به معرفی سرویس های تفلون این برند می پردازیم و بهترین آن ها را معرفی می کنیم . از ویژگی های این برند می شود به وجود گارانتی تعویض 18 ماهه و گارانتی قطعات مصرفی برند تفلون کویر نیز اشاره کرد خریدی امن را برای شما به ارمغان می آورد و این اطمینان را به شما می دهد در صورت خراب شدن محصول طی 18 ماهه به راحتی می توانید آن را نیز تعویض بکنید. از دیگر ویژگی های این برند می شود به وجود طراحی های متنوع د رنگ های مختلف اشاره کرد که به شما تنوع بیش تری برای انتخاب می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *