سایر محصولات

معرفی انواع غذا ساز

پخش لوازم خانگی در قائمشهر-انواع لوازم خانگی

پخش لوازم خانگی در قائمشهر تاریخچه غذاساز ها

پخش لوازم خانگی در قائمشهر غذاساز ها برای اولین بار برای استفاده در آشپزخانه رستوران‌های پاریس اختراع شدند. اولین نسخه رابرت کوپه بود، دستگاهی شبیه مخلوط کن اما با کاسه‌ای کم عمق که برای مخلوط کردن مواد نیازی به مایع نداشت. Le Magi-Mix که در سال 1972 معرفی شد، نسخه خانگی Robot Coupe بود.

سال بعد، مهندس آمریکایی کارل سونتیمر Cuisinart را معرفی کرد که نسخه‌ای از Magi-Mix فرانسوی بازطراحی شده بود. Cuisinart تنها زمانی در خانه‌های آمریکایی محبوب شد که بزرگان آشپزخانه مانند جیمز بیرد، جولیا چایلد و کریگ کلیبورن شروع به ستایش این دستگاه به عنوان یک معجزه کردند.

انواع غذاساز از نظر نوع عملکرد

پخش لوازم خانگی در قائمشهر غذاساز دستی

در حالی که اکثر غذاسازها با برق کار می‌کنند، اگر می‌خواهید راحت‌تر غذاساز خود را بدون توجه به جایی که می‌روید با خود ببرید، غذاساز دستی مناسب می‌باشد. این بدان معناست که می‌توانید هنگام پیک نیک هم غذاساز خود را با خود ببرید.

اینکه بتوانید از غذاساز خود در هر کجا که هستید بدون نگرانی از نزدیک بودن به پریز برق استفاده کنید، زمانی که می‌خواهید برای پخت و پز آماده شوید، آزادی زیادی به شما می‌دهد. زمانی که نیاز به انجام کارهای اساسی مانند خرد کردن سبزیجات یا سوپ دارید، بهتر است از غذاسازهای دستی استفاده کنید. آن‌ها به اندازه‌ای قوی نیستند که بتوانند مقادیر زیادی غذا را در یک زمان خرد کنند.

غذاساز الکتریکی

غذاساز الکتریکی رایج‌ترین نوع غذاساز است، یافتن نسخه‌های برقی آن در اکثر فروشگاه‌ها واقعا آسان است. این غذاسازها برای اینکه بتوانند کار کنند نیاز به پریز دارند، اما نسبت به آنهایی که با دست کار می‌کنند بسیار قوی‌تر هستند. اکثر غذاسازهای برقی دارای یک لوله تغذیه هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا مواد غذایی مورد نیاز خود را در کاسه قرار دهید، جایی که به تیغه برخورد کرده و خرد می‌شوند.

این غذاسازها می‌توانند از نظر قیمتی نسبت به هم بسیار متفاوت باشند، به این معنی که معمولا می‌توانید نسبت به بودجه خود یکی را پیدا کنید و بخرید. البته، با گران شدن آن‌ها، ویژگی‌ها و گزینه‌های بیشتری نیز برای انتخاب خواهند داشت تا بتوانید هنگام تهیه وعده‌های غذایی خود از آن به روش‌های بیشتری در آشپزخانه خود استفاده کنید.پخش لوازم خانگی در قائمشهر

ویژگی‌های انواع غذاساز ها

قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

این ویژگی باعث می‌شود بعد از آماده‌سازی غذا، غذاساز را راحت تمیز کنید. زیرا می‌توانید به ‌راحتی غذاساز خود را جدا کرده و قطعات را به جای اینکه خودتان تمیز کنید، در ماشین ظرفشویی قرار دهید. یکی از مزایای اصلی این کار علاوه بر صرفه جویی در وقت و زحمت شما در آشپزخانه این است که خود را در معرض خطر بریدگی یا آسیب دیدگی تیغه تیز آن قرار نمی‌دهید.

علاوه بر این، از آنجایی که گاهی اوقات تمیز کردن کامل غذاساز بسیار دشوار است، استفاده از آن در ماشین ظرفشویی بهترین راه برای اطمینان از اینکه تکه‌هایی از گوشت خام یا سایر مواد غذایی باقی نمانده است. آب گرم و صابون موجود در ماشین ظرفشویی قطعات غذاساز شما را ضد عفونی می‌کند تا بتوانید بدون نگرانی آن‌ها را نگهداری کنید.

تیغه‌های قابل تعویض غذاساز

در حالی که این درست است که بسیاری از آشپزهای خانگی از غذاسازهای خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمی‌کنند، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که از این دستگاه بیشترین بهره را می‌برید، یک برندی را بخرید که دارای چندین تیغه قابل تعویض است. همه تیغه‌های مختلف موجود در غذاساز وظایف خاصی دارند. تیغه‌های رایج غذاسازها عبارتند از تیغه خمیر، خردکن، برش و…

پخش لوازم خانگی در قائمشهر مخلوط کن غذاساز

اگر فضای آشپزخانه شما کم است، به جای خرید چند دستگاه، با خرید یک غذاساز که می‌تواند به عنوان مخلوط کن نیز استفاده شود، سود زیادی خواهید برد. این ترکیب نه تنها در فضای آشپزخانه شما صرفه جویی می‌کند، بلکه عملکردهای زیادی را ارائه می‌دهد که مطمئنا از آن‌ها لذت خواهید برد و به شما کمک می‌کند آشپزی خود را بهبود ببخشید و تغییر دهید.

پخش لوازم خانگی در قائمشهر-انواع لوازم خانگی

پخش لوازم خانگی در قائمشهر-انواع لوازم خانگی

تنظیمات سرعت چندگانه

اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از غذاسازتان ببرید، مطمئن شوید که برندی را انتخاب می‌کنید که تنظیمات سرعت چندگانه‌ داشته باشد تا هنگام آماده‌سازی غذا، یکی را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که فقط با یک سرعت خوب خوب است و می‌توان با آن همه مواد را به شکل دلخواه اماده کرد. اما همه غذاها نباید با سرعت یکسان آماده شوند و در واقع عملی نیست.

در حالی که یک سرعت ممکن است برای بسیاری از غذاها خوب عمل کند، برخی از آن‌ها هستند که در سرعت‌های بالاتر کاملا پودر می‌شوند. تنظیم سرعت در غذاساز به شما امکان می‌دهد تا کنترل زیادی بر کیفیت وعده غذایی نهایی خود داشته باشید. زمانی که بدانید چگونه از سرعت‌های مختلف در غذاساز خود استفاده کنید، متوجه خواهید شد که آماده‌سازی و پخت غذا نه تنها سریع‌تر است، بلکه بسیار هم می‌تواند لذت بخش‌تر باشد.پخش لوازم خانگی در قائمشهر

ویژگی پالس در غذاساز چیست؟

هنگامی که می‌خواهید کنترل زیادی بر روی ریز خرد کردن غذا در غذاساز خود داشته باشید، می‌توانید دستگاهی بخرید که دارای ویژگی پالس باشد. این به شما این امکان را می‌دهد که با فشار دادن دکمه پالس، غذاساز را به سرعت روشن کنید و پس از رها کردن دکمه، دوباره آن را خاموش کنید. به جای اینکه برای مدت طولانی کار کند و غذای خود را خیلی ریز خرد کنید، وقتی از دکمه پالس استفاده می‌کنید، می‌توانید هر بار فقط چند ثانیه سریع خرد کنید. این می‌تواند به شما امکان دهد غذایی را که می‌خواهید درست کنید بدون اینکه نرم و له شود خرد کنید و بدون هیچ دردسری با هم مخلوط کنید.پخش لوازم خانگی در قائمشهر

اندازه‌گیری مواد روی کاسه غذاساز

یکی از مزایای اصلی داشتن یک غذاساز این است که می‌توانید مقدار مناسبی از مواد را برای یک دستور غذایی خرد کنید و سپس بدون نیاز به بیرون آوردن یک پیمانه اندازه‌گیری، آن‌ها را اندازه بگیرید. این به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی، بدون کاهش سرعت غذا بپزید. مهم نیست که چه نوع غذایی درست می‌کنید، این که بتوانید مواد خود را مستقیما در کنار غذاساز اندازه‌گیری کنید، کارها را سرعت می‌بخشد و کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

کیف نگهداری تیغه‌های یا سینی جعبه ابزار غذاساز

ایمن نگه داشتن تیغه‌های خود در یک مکان و حصول اطمینان از اینکه هنگام بیرون کشیدن کشوی آشپزخانه به طور تصادفی دست و… شما بریده نمی‌شود بسیار مهم است. اگرچه ممکن است فکر کنید که این مشکلی ایجاد نخواهد کرد، این تیغه‌ها فوق العاده تیز هستند و اگر تصادفا هم به آن‌ها برخورد کنید و توجه نکنید، می‌توانند به سرعت روی دست و پای شما بریدگی و زخم ایجاد کنند. به همین دلیل، خرید یک غذاساز همراه با یک کیف نگهداری برای تیغه‌ها، هوشمندانه است. علاوه بر این، هنگامی که تیغه‌های خود را در یک کیف محافظ نگهداری می‌کنید، دیگر نگران کدر شدن آن‌ها نخواهید بود، زیرا از گیر کردن سایر موارد در کشویی که در آن نگهداری می‌کنید محافظت می‌شوند.

لوله تغذیه در غذاسازپخش لوازم خانگی در قائمشهر

بسیاری از مینی غذاسازها لوله تغذیه ندارند. این‌ها نه تنها برای ریختن تکه‌های سبزیجات برای خرد کردن یا برش دادن آن‌ها عالی هستند، بلکه درست کردن سس‌ها یا هم زدن و آبکی کردن غذایی که با هم مخلوط می‌کنید را نیز بسیار آسان می‌کنند. حتی اگر یک لوله تغذیه بسیار کوچک داشته باشید، به کارتان می‌آید، زیرا می‌توانید در حین کار کردن غذاساز به راحتی روغن زیتون یا سایر مواد مایع را بریزید.

این باعث می‌شود تا غذایی که درست می‌کنید به راحتی و به سرعت و بدون هیچ زحمتی که هر بار که می‌خواهید کمی بیشتر اضافه کنید، درب آن را بردارید. این مخصوصاً زمانی مفید است که چیزی درست می‌کنید که باید روغن را به آرامی و به‌طور مداوم یکپارچه کند تا نشکند، زیرا لازم نیست نگران اضافه کردن بیش از حد یک‌باره باشید.

انواع غذاساز ها از نظر ظرفیت

غذاساز کوچک پخش لوازم خانگی در قائمشهر

مینی غذاسازها یا غذاسازهای کوچک خرد کردن سریع مقادیر کمی از مواد یا غذا را بدون نیاز به مشکل راحت می‌کند. این غذاسازها دارای معایبی هستند، از جمله این که اگر مهمان داشته باشید و بخواهید غذای زیادی را درست کنید باید چندین بار از این نوع غذاسازها استفاده کنید.

آنها معمولا لوله تغذیه ندارند. بنابراین نمی‌توانید در حین کار کردن غذاساز، مواد را به غذاساز اضافه کنید و سرعت‌های مختلفی برای انتخاب هم وجود ندارد. با این حال، به دلیل اندازه کوچک آن‌ها برای نگهداری و سهولت استفاده، بسیاری از افراد علاوه بر غذاسازهای بزرگتر، مینی غذاساز نیز می‌خرند و استفاده می‌کنند.

غذاساز متوسط

در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که یک غذاساز متوسط اندازه مناسبی برای آن‌ها خواهد بود، زیرا کمی بزرگتر از یک مینی غذاساز است، بنابراین می‌توانند مقدار زیادی غذا را در یک زمان درست کنند، اما واقعیت این نیست. غذاسازهای متوسط همیشه آنقدر بزرگ یا کوچک نیستند که بسیار مفید باشند. از آنجایی که نمی‌توانید مقدار زیادی غذا را همزمان درست کنید، احتمالا از اینکه مجبور هستید به صورت دسته‌ای تقسیم کرده و مثل مینی غذاسازها در بعضی مواقع چندین بار کار را تکرار کنید تا غذای شما آماده باشد.

پخش لوازم خانگی در قائمشهر غذاسازهای بزرگ

غذاسازهای بزرگ معمولا بیش از 10 فنجان غذا را در خود جای می‌دهند و اگر عاشق سرگرمی با آشپزی هستید، خانواده بزرگی دارید یا زیاد غذا می‌پزید عالی هستند. مشکل این غذاسازهای بزرگ این است که اگر قرار است مقدار کمتری غذا درست کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید، زیرا اگر غذای کافی در آن‌ها نباشد، به درستی کار نمی‌کنند.

با این حال، شما می‌توانید به راحتی دستور العمل‌های غذایی برای تعدا زیاد با این غذاسازها درست کنید، بیش از یک نان را در یک زمان آماده کنید و چندین کیلو سبزیجات را یکباره خرد کرده و برش دهید بدون اینکه لازم باشد کاسه را از دستگاه خارج کنید و آن را بیرون بریزید. این کار باعث می‌شود که هر کسی بتواند به سرعت مقادیر زیادی مواد غذایی را بدون نگرانی در مورد اینکه غذاساز بیش از حد پر می‌شود یا نه یا اینکه غذا از زیر درب بیرون بیاید، به سرعت آماده کنید. زیرا درب آن خیلی محکم بسته‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *