آبمیوه گیری, تلوزیون, ماشین ظرفشووی, ماشین لباسشویی, یخچال فریزر

معرفی لوازم خانگی جهیزیه

معرفی لوازم خانگی

معرفی لوازم خانگی یخچال فریزر چیست

معرفی لوازم خانگی یخچال ها از دیرباز عضوی ثابت در آشپزخانه ها و خانه ها بوده است. در ابتدا یخپال ها صرفا وظیفه سرد و تازه نگهداشتن مواد غذایی را به شکلی عادی و بدون هیچ گونه امکانات اضافی بر عهده داشتند. و حتی در قدیم از سوخت هایی مانند نفت برای آنها استفاده میشد. با همه گیر شده استفاده از برق یخچال های نفتی از رده خارج شدند و معرفی لوازم خانگی یخچال های برقی جایگزین کامل آنها شدند.

این یخچال ها علاوه بر دارا بودن قفسه هایی که مواد غذایی در آنها قرار می گرفت قسمتی کوچک در بالای یخچال داشتند که فریزر نامیده میشد. در این قسمت امکان نگهداری موادی مانند مواد گوشتی که راحت تر در معرض خراب شدن بودند فراهم شده بود. مواد غذایی نگهداری شده در این قسمت کاملا یخ میزد و به همین دلیل می توانستیم آنها را مدت طولانی تری نگهداری کنیم.

انواع یخچال فریزر ها 

معرفی لوازم خانگی امروزه یخچال فریزرها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و امکانات بسیاری جهت افزایش کارایی و آسان تر شدن استفاده به آنها اضافه شده است.در ادامه با برخی از انواع متفاوت یخپال فریزر آشنا خواهیم شد.

یخچال فریزرهای مینی را حتما در هتل ها دیده اید. این یخچال ها بسیار کم مصرف بوده و برای استفاده در فضاهایی مانند هتل ها بسیار مناسب هستند. نوع دیگری از یخچال ها که استفاده از آنها بسیار متداول است و یخچال های قدیمی را برای ما تداعی می کنند. یخچال های کمبی، ساختاری ساده دارند فریزر بالا و یخچال در پایین و یا بالعکس! که هر کدام به وسیله دربی جداگانه از هم جدا شده اند. ظرفیت این یخچال ها متوسط است و برای استفاده در خانه هایی که کم جمعیت هستند کاربرد دارد.

جدیدترین نوع یخچال ها که امروزه بسیار پرطرفدار هستند و البته قیمت بالایی نیز به سایر مدل ها دارند یخپال های ساد بای ساید هستند. این یخچال ها از دو قسمت جداگانه یخچال و فریزر تشکیل شده اند که به صورت عمودی از هم جدا شده اند. معمولا دارای آبسرکن و یخساز هستند و فضای بسیار مناسبی هم در قسمت یخچال و هم در قسمت فریزر دارند.

معرفی لوازم خانگی تلویزیون هوشمند و کاربرد آن

شاید شما هم جزء آن دسته از کاربران هستید که برای مشاهده فیلم و سریال‌های جدید و محبوب از سرویس‌های اینترنتی پخش فیلم استفاده می‌کنید!

در بسیاری از مواقع ممکن است از این سرویس‌ها روی لپ‌تاپ خود استفاده کنید و اگر فیلم‌ها را روی تلویزیون پخش کنید، ممکن است نیاز به دانلود و پخش آن به کمک هارد یا فلش روی تلویزیون داشته باشید.

چند سالی است که شرکت‌های تولید تلویزیون، اقدام به تولید تلویزیون‌های هوشمندی کرده‌اند که قابلیت‌های بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

معرفی لوازم خانگی مهمترین قابلیتی که یک تلویزیون هوشمند دارد، امکان اتصال به اینترنت است! با این قابلیت شما می‌توانید نرم‌افزارهای تلویزیون خود را آپدیت کنید، از سرویس‌های پخش آنلاین فیلم استفاده کنید، وب‌گردی کنید و در نهایت، هر کاری که با اینترنت قابل انجام است را انجام دهید.

تفاوت تلویزیون هوشمند و معمولی چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین این دو نوع تلویزیون وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌، این است که تلویزیون معمولی سیستم‌عامل ندارد؛ درحالی‌که تلویزیون هوشمند دارای سیستم‌عامل است و شما می‌توانید برنامه‌های مختلفی روی آن نصب کنید.

از طرف دیگر، تلویزیون‌های معمولی امکان اتصال به اینترنت را ندارند و تنها از طریق آنتن امکان پخش برنامه‌ها را دارند؛ در حالی که در تلویزیون‌های هوشمند شما به‌راحتی می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته و از همین طریق فیلم و سریال ببینید.

معرفی لوازم خانگی کاربرد تلویزیون

امروزه تلویزیون ها به امکانات و قابلیت های هوشمند زیادی مجهز شده اند که موجب می شوند تلویزیون کاربردی تر باشد و بهتر عمل کند از جمله ی این ویژگی ها و قابلیت ها معرفی لوازم خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخش آنلاین فیلم ها و تصاویر
  • جست و جو در وب
  • قابلیت نصب نرم افزار
  • امکان استفاده از شبکه های اجتماعی
  • اجرای انواع بازی های رایانه ای
  • پخش زنده و همزمان برنامه های رادیویی
  • قابلیت اتصال و همگام سازی با گوشی و لپ تاپ

معرفی لوازم خانگی اجاق گاز چیست؟

به نوعی اجاق که با استفاده از گاز کار میکند، در اصطلاح اجاق گاز گفته میشود؛ این دستگاه از گاز قابل اشتعالی همچون گاز طبیعی، بوتان و یا پروپان به عنوان سوخت استفاده می‌کند. به اجاق گازها دیگدان گاز نیز گفته می‌شود.

معرفی لوازم خانگی لازم به ذکر است که قدمت استفاده از اجاق بسیار طولانی نیست ولی با این حال در حال حاضر اجاغ گاز یکی از مهمترین و ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه به شمار می‌رود و نبود آن در خانه به خصوص در شهرهای بزرگ می‌تواند بسیار دشوار باشد. می‌توان گفت این وسیله یکی از راس‌های اصلی مثلث کار در آشپزخانه می‎باشد.

اجزای دستگاه فردار

معمولا گاز فر از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • بدنه
  • عایق
  • چند راهه‌ها
  • شیرها
  • نازل‌ها
  • محفظه یا لوله‌های رابط
  • مشعل‌ها
  • شمعک (پیلوت)
  • ترموکوپل
  • فندک
  • ترموستات
  • درجه تنظیم حرارت
  • ساعت زنگ‌دار
  • جوجه گردان

معرفی لوازم خانگی ویژگی های یک اجاق گاز خوب چیست؟

اگر قصد خرید یک گاز خوب متناسب با نیازهای خود را دارید، قبل از خرید باید ویژگی‌های یک اجاق خوب را مورد بررسی قرار دهید. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • شعله
  • عرض دستگاه
  • گریل
  • تایمر

شعله اجاق

در کل اجاق گازهایی که شعله برقی دارند نسبت به صفحات الکتریکی و یا شعله‌های چدنی، راحت‌تر تمیز می‌شوند. با این وجود صفحه‌های سرامیکی و چدنی، قادر هستند شعله را بهتر در اطراف قابلمه و سایر ظروف پخش کنند.

عرض اجاق

معرفی لوازم خانگی عرض دستگاه هایی که در بازار موجود هستند، 50 یا 60 یا 90 سانتی متر می‎باشد. قبل از خرید اجاق گاز باید به متراژ آشپزخانه و محل قرار دادن اجاق توجه داشته باشید تا گازی با عرض مناسب با فضای خود انتخاب کنید.

گریل اجاق

یکی از برجسته ترین ویژگی‌های یک اجاق خوب، گریل اجاق است. طراحی بعضی از گازها به گونه‌ای است که می‌توان از قسمتی از گاز برای سرخ کردن بدون روغن استفاده کرد.

تایمر اجاق گاز

یکی دیگر از ویژگی‌های معرفی لوازم خانگی  گاز خوب داشتن تایمر و قابلیت زمان دهی است. با کمک این قابلیت می‌‎توان زمان آشپزی را مشخص کرد تا در زمان مشخص دستگاه به صورت خودکار خاموش شود. این ویژگی آشپزی را راحت تر می‌کند و جلوی سوختن غذای درون فر را می‌گیرد.

معرفی لوازم خانگی  لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی (Washing Machine)، دستگاهی برای شستشوی لباس و پوشاک است، که فرایند شستن لباس را خودکار میکند، و میتوانید به کمک آن در زمانی کوتاه؛ حجم زیادی لباس را بشویید. امروزه لباسشویی های هوشمند با مصرف آب کم، با بهترین کیفیت عمل شستن لباس و رخت را انجام میدهند.

اکثر ماشین‌های لباسشویی به صورت اتومات و خودکار می باشند و با یک فرایند الکترونیکی کنترل می‌شوند. میتوانید با استفاده از دکمه های روی خود برنامه‌ای برای تنظیم شست و شو انتخاب کنید. مثلا می توانید انتخاب کنید لباس‌ها را با استفاده از آب گرم یا آب خنک یا ولرم شسته شوند.

معرفی لوازم خانگی  کارهای اصلی ماشین‌های لباسشویی عبارتند از ترکیب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه، تنظیم مدت زمان شست و شو، آب‌کشی لباس‌ها و خشک کردن محدود آب لباس‌ها از طریق چرخاندن سریع آن‌ها که برخی از ماشین‌های لباسشویی لباس‌های شسته شده را تا حد زیادی خشک می‌کنند.

ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

معرفی لوازم خانگی  برای استفاده از ماشین لباس‌شویی در ابتدا باید پوشاک و لباس های خود را درون آن بریزید. اما قرار دادن پوشاک داخل آب به تنهایی باعث تمیزی آن نمی‌شود بلکه آب باید با فشار به الیاف‌های پارچه برخورد کند. بیشتر ماشین‌های لباسشویی با چرخاندن لباس درون غلطک‌های فلزی پر اب این کار را انجام می‌دهند. برای نفوذ عمیق‌تر آب درون پارچه و نیز از بین بردن کثیفی ها و لکه‌ها از مواد شوینده مخصوص ماشین رختشویی استفاده می شود. به طور کلی مراحل کارکرد ماشین لباس‌شویی به سه دسته تقسیم می شود:

  • شستشو
  • آبگیری
  • خشکشویی (چرخش)

انواع ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم دستگاه لباسشویی امروزه به یکی از پرکاربردی ترین و پرطرفدار ترین  لوازم هر خانه ای تبدیل شده است. این ماشین جذاب که با ساز و کار بسیار جالبی کار می کند در انواعی از مدل ها وارد بازار شده است. اگر قصد خرید یک لباسشویی را دارید با ایرانیجو همراه شوید تا با برخی از مدل های آن آشنا شویم.

  • دستگاه لباسشویی درب از جلو
  • ماشین لباسشویی درب از بالا
  • دستگاه لباسشویی دوقلو
  • ماشین لباسشویی سطلی
  • دستگاه لباسشویی جیبی
  • ماشین لباسشویی دو درب
  • دستگاه لباسشویی قابل حمل
  • ماشین لباسشویی و خشک کن

چرخ گوشت چیست و عملکرد آن چگونه است؟

معرفی لوازم خانگی چرخ گوشت وسیله‌ای است برای ریز کردن یا مخلوط کردن گوشت خام یا پخته، ماهی، سبزیجات یا مواد غذایی مشابه. غذایی که قرار است چرخ شود در یک ورودی قرار می‌گیرد که به سینی دستگاه متصل است و می‌توانید با گوشتکوب مخصوص دستگاه مواد را به پایین فشار دهید. سپس مواد وارد میله حلزونی شکل افقی می‌شود، میله حلزونی ممکن است با میل لنگ دستی یا توسط یک موتور الکتریکی تغذیه شود. این میله غذا را له کرده و مخلوط می‌کند و به سمت تیغه ها هدایت می‌کند. تیغه ها مواد را خرد یا چرخ کرده و در انتها، مواد از یک صفحه ثابت به نام شبکه عبور داده می‌شود و در آنجا از دستگاه خارج می‌شود. ظرافت غذای چرخ شده به اندازه سوراخ‌های شبکه چرخ گوشت بستگی دارد.

انواع چرخ گوشت

به طور کلی معرفی لوازم خانگی چرخ‌گوشت را می‌توان به 2 دسته کلی طبقه بندی کرد:

  • چرخ گوشت دستی: که در آن مکانیسیم چرخ کردن به صورت دستی با کمک اهرم انجام می‌گیرد. این نوع از چرخ‌گوشت‌ها اگرچه ایمنی بالاتری دارند و خرید آنها مقرون به صرفه‌تر است، اما مستلزم صرف وقت و انرژی بیشتری هستند.
  • چرخ گوشت برقی: در این نوع از چرخ‌گوشت‌ها، انرژی از طریق نیروی برق تامین می‌شود. این نوع از چرخ‌گوشت‌ها به علت سرعت و قدرت بالاتر، از محبوبیت بسیاری برخورداند و بیشتر افراد مایل به خرید این نوع چرخ‌گوشت هستند. چرخ گوشت بوش مدل MFW67440 یکی از بهترین دستگاه‌های برقی است.

معرفی لوازم خانگی هود چیست؟

هود آشپزخانه (kitchen hood): یک دستگاه است که دارای فن یا هواکش است با آپشن های متعدد که عموما روی اجاق گاز نصب میگردد و وظیفه آن هدایت بو، گرمای پخت و پز و چربی ها به خارج از آشپزخانه است.

انواع هود آشپزخانه

معرفی لوازم خانگی همانطور که گفتیم هود یکی از وسایل آشپزخانه است، که به کمک یک فن دمنده آلاینده های هوا مانند بخار، دود، بو، چربی و گرما را از آشپزخانه گرفته و خارج می سازد. این دستگاه هوای آلوده را می مکد و بعد از فیلتر کردن به بیرون منتقل می کند.

داشتن یک هود برای حفظ کیفیت هوای خانه و بهبود ظاهر آشپزخانه شما ضروری است. طیف وسیع هودها برای بهبود کیفیت هوای آشپزخانه، پس از پخت و پز ساخته شده اند. آنها بو، چربی و دود تولید شده در اثر آشپزی را از بین می برند.

هودها انواع مختلفی دارند که هر کدام علاوه بر زیباسازی آشپزخانه، هدف خاصی را دنبال می کنند. در حالی که ظاهر هودها متفاوت است، اما همه آن ها هدف ثابتی دارند.

مهمترین انواع هود عبارتند از:

  1. هود جزیره‌ای یا سقفی
  2. هود دکوراتیو مورب
  3. هود زیر کابینتی
  4. هود دیواری یا شومینه‌ای
  5. هود مخفی یا توکار
  6. هود آسانسوری یا تلسکوپی
  7. معرفی لوازم خانگی

مزایای استفاده از هود چیست؟

معرفی لوازم خانگی شکی نیست که اکثر مردم در طول روز، زمان زیادی را در آشپزخانه خود صرف پخت و پز  و تهیه غذاهای خوش طعم می کنند. با وجود محدودیت‌های طراحی در آپارتمان‌ها ، همه ما ترجیح می‌دهیم یک هود در آشپزخانه نصب کنیم، تا فضا را همیشه تمیز و بدون بو نگه دارد.

معرفی لوازم خانگی همانطور که گفته شد، هودهای اجاق گاز در انواع مختلفی در دسترس هستند و برای از بین بردن بوها، مواد محرک و روغن از هوا طراحی شده اند. فن مکنده در هود اجاق گاز به فیلتر کردن هوای آشپزخانه شما کمک می کند و آنها را از طریق لوله اگزوز به گردش در می آورد یا به بیرون می دمد.

اگر می‌پرسید نصب هود در آشپزخانه چه فوایدی می تواند داشته باشد، به جای درستی آمده‌اید. مهمترین مزایای هود عبارتند از:

  1. کمک به حفظ سلامتی
  2. بهبود کیفیت هوا
  3. تهویه بهتر آشپزخانه
  4. بهبود در تمیزی آشپزخانه
  5. فراهم کردن نور اضافی
  6. کاهش سطح دود و بخار
  7. ارزش خانه را افزایش می‌دهد
  8. معرفی لوازم خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *